13.05.2017 | 12:24

У грудні 2016 року на базі Києво-Святошинського районного центру зайнятості розпочав роботу Центр розвитку підприємництва. Соціальна ініціатива Київської обласної служби зайнятості однозначно сподобалася керівництву району. Чи користуються послуги Центру попитом у мешканців Києво-Святошинського району і якими є результати перших експериментальних 100 днів роботи Центру, інформує директор Київського обласного центру зайнятості Денис Дармостук.

Для початку хочу зупинитися на послугах, які надаються у нашому Центрі розвитку підприємництва всім бажаючим на безоплатній основі.

По-перше, це послуги з професійної орієнтації – тематичні семінари і тренінги, консультації щодо особливостей започаткування власної справи, тестування на предмет успішності в сфері підприємництва.

По-друге – Центр надає можливість здобувати необхідні знання з основ підприємництва, як на етапі започаткування, так і ведення власної справи.

По-третє, вагома складова в діяльності Центру – експерт-консультування. Приміром, краш-тест або перевірка бізнес-плану на реалістичність, консультації, майстер-класи і тренінги від успішних підприємців (менторів).

По-четверте, Центр надає послуги не тільки початківцям, а й підприємцям з досвідом. До найбільш популярних послуг належать консультації вузькопрофільних фахівців, наприклад, у сфері податків чи фандрейзингу; послуги з підбору і конкурентного відбору персоналу, тематичні тренінги, майстер-класи з проблемних питань ведення підприємницької діяльності.

Крім цього, клієнти Центру можуть працювати з його інформаційним контентом, як у читальному залі бібліотеки…

Перші експериментальні 100 днів були насичені подіями, адже для того, щоб Центр працював необхідно докласти зусиль, проявляти творчу ініціативу і неабиякі організаторські здібності. Виходячи з результатів, колективу Києво-Святошинського районного центру зайнятості, і особливо його керівнику Андрію Іванову, це вдалося.

У справедливості цих слів не важко переконатися, адже за чотири місяці поточного року послугами Центру, в тому числі можливостями зон для коворкінгу і нетворкінгу, скористалися 1216 осіб. Тепер детальніше за видами послуг.

Отже, послуги з професійної орієнтації. Для свої клієнтів працівники Центру організували 18 орієнтаційних заходів, з них – 6 були проведені запрошеними тренерами на громадських засадах. Участь у заходах взяли 413 осіб, з них: статус безробітного мали 95 осіб, в тому числі – 3 особи з інвалідністю, 32 особи віком до 35 років, 11 внутрішньо переміщених осіб та 21 демобілізований учасник АТО.

Серед інших учасників заходів з орієнтації на підприємництво: 30 осіб, що перебувають на обліку в центрі зайнятості без статусу безробітного, в тому числі: 11 осіб віком до 35 років, 1 демобілізований учасник АТО; 253 зайняті особи, в тому числі: 1 особа з інвалідністю, 93 внутрішньо переміщені особи, 9 демобілізованих учасників АТО, 48 осіб віком до 35 років.

Індивідуальні консультаційні послуги з питань започаткування власної справи отримали 246 клієнтів Центру, в тому числі: 35 осіб з інвалідністю, 11 внутрішньо переміщених осіб, 21 учасник АТО, 119 молодих осіб віком до 35 років. Тестування на успішність у сфері підприємництва пройшла 41 особа, з них – 38 осіб віком до 35

років, 1 особа з інвалідністю та 1 демобілізований учасник АТО.

В результаті проведених заходів з орієнтації на підприємництво започаткувати власну справу виявив бажання 31 клієнт Центру, з них: навчаються основам підприємництва 16 осіб, з яких 6 осіб проходять таке навчання в режимі on-line. Також професійне навчання за професією, що передбачає започаткування власної справи наразі проходить 1 клієнт Центру.

Послуги з експерт-оцінювання бізнес-плану на реалістичність (краш-тест) безпосередньо в Центрі надані 5 особам, а за місцем навчання основам підприємництва - 10 особам.

Фактично започаткували власну справу, отримавши допомогу по безробіттю одноразово, 2 особи. Стартапи створені за напрямками: діяльність туристичних агентств та роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет.

Консультації з питань організації та провадження підприємницької діяльності із залученням на громадських засадах працівників органів державної влади всього отримали 172 особи. З них: суб’єкти підприємницької діяльності - 8, роботодавці – 133, а також інші особи, що планують започаткувати власну справу – 31 особа.

Послуги з підбору персоналу надані 631 роботодавцю. З метою укомплектування вакансій, для 14 роботодавців у Центрі проведені цільові презентації та міні-ярмарки вакансій. На замовлення роботодавців та фізичних осіб-підприємців скеровані на профнавчання 26 осіб, закінчили навчання - 17 осіб, які вже працевлаштовані, до виконання робіт тимчасового характеру приступили 24 особи.

Ось такі вони результати перших 100 днів. Робота проводиться, перспективи розвитку наявні, ініціатива персоналу відчувається. Тож дякую усім причетним до справи та запрошую можливих соціальних партнерів до співпраці на благо громади.