11.05.2018 | 15:41

У квітні 2018 року розпочалась багатоетапна профорієнтаційна  робота  з учнями 8-А класу НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 – ліцей»  міста Обухова з проведення вступних інтерактивних профорієнтаційних уроків «Професія та спеціальність» і  «Джерела інформації про світ професій». 11 травня 2018 профконсультантом  Обухівського міськрайонного центру зайнятості проведено  заключний в цьому навчальному році інтерактивний урок   для  32  восьмикласників на тему «Гендер і професія». Метою даного заходу було навчити розрізняти поняття «стать» та «гендер», дізнатися, що таке «гендерні ролі» та «гендерні стереотипи», визначити, чи обов’язково при виборі професії враховувати стать людини та її гендерні ролі.

       Сьогоднішній урок проходив в інтерактивній формі, яка є більш цікавішою і захоплюючою для учнів, сприяє кращому засвоєнню матеріалу. Під час проведення вправи «Професії і стать людини» три команди вибирали з переліку суто «чоловічі», суто «жіночі» та «нейтральні» професії і доводили командам-суперникам, чому зробили саме такий розподіл.  Під час міні – лекції «Стать і гендер» підлітки були уважними, слухаючи інформацію, та  активними під час її обговорення. Особливу зацікавленість викликала вправа «Моя майбутня професія», де кожен учень міг намалювати себе в образі майбутньої професії та зазначити, якими здібностями, вміннями та рисами характеру, на його думку, повинен володіти представник цієї професії. Найбільш запеклою виявилась дискусія між командами під час виконання вправи «Міфи і факти про гендер», де кожна група отримала висловлювання щодо традиційних, стереотипних  уявлень про чоловічі та жіночі гендерні ролі та повинна була довести суперникам: міф це чи факт.

      Наприкінці заняття підлітки самостійно зробили висновок: при виборі професії потрібно враховувати, в першу чергу, індивідуальні здібності, вміння та інтереси, а не гендерні стереотипи. Хорошим кухарем, адміністратором чи програмістом може бути як чоловік, так і жінка. Тому фактично «чоловічих» чи «жіночих» професій не існує, всі професії «нейтральні». Головне, при виборі професії свої бажання та здібності співвіднести з потребами ринку праці.