27.11.2019 | 17:24

Для учнів восьмих класів Фастівського НВК "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 – «Гімназія» провели урок про гендерні стереотипи та професію.

Провідний фахівець з питань зайнятості Фастівської міськрайонної філії Київського обласного центру зайнятості Ірина Пустовій навчила підлітків розрізняти поняття стать/sex і гендер/gender та пояснила відмінність між  поняттями «гендерні ролі» та «гендерні стереотипи»,.

Також, школярі мали нагоду сформувати власне бачення світу професій, вільного від гендерних стереотипів та дізналися про те, що являє собою соціально сконструйована стать людини. Особливо зацікавила школярів соціальне середовище й традиції, які формують стереотипи поведінки людей різних статей та уявлення щодо змісту професій чоловіків і жінок.

Почався урок з  інтерактивного заняття, під час якого восьмикласники опанували традиції привітань різних народів. Крім того, їм запропонували вправу «Професії і стать людини». Розділившись на групи, діти мали визначити, які професії належать до жіночих, чоловічих та нейтральних. Після активної дискусії діти з’ясували, чому так різняться їхні думки і наскільки виправдано вважати ознаку статі людини основою для класифікації професій.

Також, присутнім зачитали міні-лекцією «Стать і гендер» та провели вправу «Моя майбутня професія». Восьмикласники мали нагоду подискутувати щодо фактів та міфів про гендер. Кожна група-учасниця  отримала твердження щодо традиційних, стереотипних уявлень про чоловічі та жіночі гендерні ролі та мала визначити, правдою є це чи міфом, а також ґрунтовно відстояти свою думку. 

Наприкінці заняття восьмикласники дійшли до висновку, що здібності, вміння людини, а також професійні успіхи  визначаються індивідуальними рисами та прагненням до самореалізації, а не гендером.