11.06.2020 | 15:04

Тепер роботодавець і ФОП можуть звернутися за отриманням коштів для виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину протягом 90 календарних днів з дня зупинення (скорочення) діяльності. Отже, всі ті, хто не встиг оформити допомогу, можуть скористатися своїм правом і звернутися до центрів зайнятості Київщини.

Можливість отримання допомоги по частковому безробіттю на час карантину передбачена ст. 47-1 Закону України «Про зайнятість населення», а практичне  застосування затверджено Порядком №306.

До переліку осіб, які можуть звернутися по допомогу, додали ФОП. Вони можуть виступати і як роботодавці (тобто оформити таку допомогу для виплати її своїм працівникам), і як застраховані особи (тобто оформити таку допомогу на себе).

Щодо ФОП, який бажає отримати таку допомогу на себе – це новація, визначена Кабміном постановою, виклавши Порядок №453 по частковому безробіттю у новій редакції.

 Які новації визначені Порядком?

Допомога по частковому безробіттю на період карантину, зокрема, надається:

  • ФОП, який є застрахованою особою - із розрахунку двох третин бази нарахування ЄСВ. База нарахування розраховується виходячи із середнього розміру місячної бази нарахування єдиного соцвнеску за рік, що передує року звернення, відповідно до звіту з ЄСВ (додаток 5);
  • ФОП, які є застрахованими особами, та звільнені від сплати ЄСВ - з розрахунку двох третин розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом.

Розмір зазначеної допомоги не може перевищувати розміру мінімальної заробітної плати.

Сума допомоги надається роботодавцям, у тому числі ФОП, які є застрахованими особами, із числа суб’єктів малого та середнього підприємництва на строк зупинення (скорочення) діяльності протягом карантину та 30 календарних днів після завершення карантину в разі сплати роботодавцем або ФОП, який є застрахованою особою, ЄСВ протягом шести місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності.

Виплата допомоги по частковому безробіттю на період карантину ФОП, які є застрахованими особами, здійснюється центром зайнятості.

 

Куди слід звертатись?

роботодавець або ФОП , який є застрахованою особою, має звернутися до центру зайнятості за місцем реєстрації його як платника ЄСВ.

 

Які документи слід подати?

Для отримання допомоги по частковому безробіттю необхідно подати такі документи:

1. Заяву у довільній формі. У заяві роботодавця зазначається, зокрема, інформація про належність роботодавця до суб’єктів малого або середнього підприємництва відповідно до ГКУ, разом із засвідченими роботодавцем копіями підтвердних документів щодо середньої кількості працівників та доходу роботодавця за календарний рік, що передує року подання до центру зайнятості документів.

2. Засвідчену роботодавцем/ФОП, який є застрахованою особою, копію наказу із зазначенням дати початку зупинення (скорочення) діяльності.

3. Відомості щодо себе для ФОП згідно з додатком 2. А для роботодавців — відомості про працівників (прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України), в яких виникло право на допомогу по частковому безробіттю на період карантинуза формою згідно з додатком 1. У разі подання відомостей щодо себе та щодо найманих працівників ФОП, який є застрахованою особою, подає відомості за формами згідно з додатками 1 і 2.

4. Довідку про сплату ЄСВ за останні шість місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності, подану роботодавцем на підставі звітних відомостей, що надаються до ПФУ, крім ФОП, які є застрахованими особами та звільнені від сплати ЄСВ. 

У разі прийняття рішення щодо надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину фізичній особі — підприємцю, який є застрахованою особою, договір з такою особою не укладається.

У разі прийняття рішення про відмову в наданні допомоги по частковому безробіттю на період карантину центр зайнятості протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення письмово повідомляє про нього роботодавцю/ФОП, який є застрахованою особою, з обґрунтуванням причин відмови. 

 Перерахування коштів ФОП, який є застрахованою особою, або роботодавцю для виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю на період карантину здійснюється центром зайнятості щомісяця протягом трьох робочих днів після зарахування відповідних коштів на рахунок центру зайнятості на підставі відомостей про осіб, щодо яких виконуються вимоги частини третьої статті - 47-1 Закону "Про зайнятість населення", наданих роботодавцем за формою згідно з додатком 1, а ФОП, який є застрахованою особою, — за формою згідно з додатком 2.