Завдяки Проєкту однозначно осучаснилася скарбничка методик проведення профорієнтаційних заходів для молоді. За кількістю позитивних відгуків педагогів та безпосередніх учасників заходів першу сходинку посідають інтерактивні профорієнтаційні уроки. Це не окремі одиничні заходи, а справжні профорієнтаційні програми. Зокрема, для учнів 8-х класів – 12 інтерактивних уроків, для дев’ятикласників – 7 уроків.
Друга сходинка - за економічними (професіографічними) екскурсіями і професійними пробами. Якщо раніше екскурсії для старшокласників організовувалися за принципом «куди пускають роботодавці, туди і йдемо», то зараз, обираючи роботодавця, враховуємо регіональне замовлення на підготовку кадрів, в першу чергу за робітничими професіями. До організації професійних проб – долучилися всі професійно-технічні навчальні заклади області. Основні вимоги – професійні проби організовуються для учнів віком від 14 років, виробничі операції мають бути безпечними і виконуються під керівництвом майстра виробничого навчання, допускається змагально-мотиваційна форма.
Третю сходинку заслужено посідають масові змагально-мотиваційні заходи: профорієнтаційні турніри «Місію виконано», фестиваль «PROF FEST OK», ділова гра «Молодь на ринку праці», обласний профорієнтаційний змагально-мотиваційний захід серед учнівських команд «Обери майбутнє». Профорієнтаційні турніри і заходи в рамках профорієнтаційного фестивалю «PROF FEST OK» зарекомендували себе як прекрасна форма презентації професійно-важливих якостей за певною професією. Ці масові заходи проходять як командні змагання, часто безпосередньо у виробничих майстернях закладів професійно-технічної освіти, а їх програма – квест, розв’язавши всі завдання якого, можна зрозуміти суть професії. Ділова гра «Молодь на ринку праці» завданнями близька до відомої гри «Монополія» і спрямована на розвиток в учасників таких soft-компетенцій як: когнітивна гнучкість, критичне мислення, емоційний інтелект, вміння працювати у команді, креативність. Захід «Обери майбутнє» команди-учасниці та вболівальники часто називають профорієнтаційним КВК, хоч це і не зовсім так. Цей захід тривалий час був візитівкою Київської області, а у 2019 році, ще задовго до коронакризи ми спробували дистанційний формат проведення півфінального етапу командних змагань. Сподобалося всім: і гравцям, і суддям, і вболівальникам.
У поточному році скарбничка профорієнтаційних методик поповнилася онлайн-заходами. Так відбувся профорієнтаційний марафон «Профлайфхак або як обрати професію майбутнього». Майданчиком для Марафону стала закрита фейсбук-група, де у форматі практично щоденних прямих ефірів працювали 22 спікери (за формулою: 1 день = 1 тема і 1 спікер). За 23 дні Марафону створено корисний профорієнтаційний контент на тему вибору професії. У подальшому з використанням цього контенту в області відбувся Місячник профорієнтації для учнів випускних класів. Кожен учасник цих онлайн-заходів мав право обирати, наприклад, окремі, цікаві тільки йому теми, написати коментар чи задати питання спікеру. Найцікавішими для молоді виявилися теми: «Професії майбутнього для збалансованого природокористування та аграрного сектору», «Охорона здоров’я: професії майбутнього», «Сучасні інструменти професійної орієнтації», «Професійне самовизначення: розширюй власні можливості» та «Навчання онлайн: освітні портали».
Проєкт реалізується у співпраці з освітянами, тож спільними зусиллями до профорієнтаційних заходів, що мали на меті популяризацію робітничих професій, залучено 100% учнів 9-11 класів та 60% учнів 8 класів закладів загальної середньої освіти. Тільки силами обласної служби зайнятості в рамках реалізації проєкту проведено 1616 профорієнтаційних заходів, з них – 220 відбулися в онлайн-форматі. Крім цього, до обласної служби зайнятості за поглибленими консультаціями щодо вибору професії з урахуванням потреби ринку праці, в тому числі за результатами тестування, впродовж 2019-2021 років звернулися 25,7 тисяч школярів, причому найбільше – 8,1 тисяча десятикласників, а найменше – майже 3,0 тисячі осіб – учнів 8 класів.
Проєкт будемо розвивати. Чеклист завдань на найближчий період виглядає так: маємо переформатувати профорієнтаційну роботу з молоддю, зокрема, формат онлайн у ній має складати не менше 80%. Плануємо також розробити та апробувати профорієнтаційні заходи для старшокласників за напрямком «Підприємництво зі шкільної лави», вже працюємо над впровадженням кар’єрного консультування, в тому числі у форматі онлайн. І однозначно потрібно займатися підвищенням кваліфікації персоналу, і регіональної служби зайнятості, і педагогічних працівників, за напрямком організації професійної орієнтації. Ось такі амбітні плани. Тож продовжуємо працювати на благо громади.