Резюме на ринку праці – найперше джерело самореклами. Це – аксіома, і звичайно, вона не потребує жодного доведення. Не віриш? Тоді візьми в руки будь-яку газету, де друкують оголошення про потребу в працівниках, чи зайди на сайт з пошуку роботи, і порахуй скільки відсотків роботодавців просять попередньо надсилати резюме ....

Отже, що ж таке резюме? Це документ, що дозволяє презентувати себе роботодавцеві для отримання запрошення на співбесіду. Звідси випливають основні правила складання резюме:

1.     

Воно повинно бути достатньо коротким і правдивим. Головна мета – створити позитивне враження про себе та переконати роботодавця в тому, що саме ти  можеш чудово виконувати роботу. Максимальний обсяг інформації – 1 аркуш формату А-4.

2.     

Для викладення досвіду роботи і відомостей про освіту використовується зворотній хронологічний порядок.

3.     

Уникай негативної інформації та займенника «Я» (це твій документ і пишеш ти про себе).

4.     

Зовнішнє оформлення резюме повинне зробити його читання максимально комфортним. У вік комп’ютерів резюме від руки не пишуть. Уникай абревіатур, складних зворотів та речень, не використовуй занадто мілкий шрифт, зроби чітку рубрикацію тексту та привабливо його розташуй.

5.     

Вся інформація, що подається у резюме, повинна «танцювати» під мету – конкретну посаду чи вакансію,  власне для зайняття якої ти і складаєш резюме.

Тепер запам’ятай: резюме – документ структурований, а структура – це завжди підказка для уважного учня. Отже, структурно резюме має виглядати так:

1.     

Заголовок (твоє прізвище, ім’я та по батькові, для компаній з іноземним капіталом – ім’я та прізвище).

2.     

Особисті дані (дата народження, контакти).

3.     

Мета (посада чи вакансія, на яку претендуєш).

6.     

Освіта (подаєш у зворотному хронологічному порядку, зазначаючи назву навчального закладу, період навчання у роках, отриману професію, кваліфікацію, спеціальність і:  якщо загальноосвітня школа не єдиний рівень твоєї освіти, можеш не витрачати дорогоцінне місце на виклад такої інформації; якщо зараз навчаєшся – вказуй цю інформацію; якщо закінчив курси і вони допоможуть отримати тобі додаткові бонуси в очах роботодавця  - не соромся, зазначай).

4.     

Досвід роботи (подаєш також у зворотному хронологічному порядку, зазначаючи назву підприємства, де доводилося працювати, період роботи, займану посаду, ключові функціональні обов’язки або досягнення і: зазначаєш навіть неофіційний досвід роботи та виробничу практику (якщо ці відомості відповідають меті!!!).

5.     

Додаткова інформація (відомості про додаткові вміння та навички, наприклад, ступінь володіння іноземною мовою, наявність водійського посвідчення, ставлення до стажування, відряджень та понаднормової праці, військова спеціальність, відомості про громадську діяльність та наявні рекомендації, тощо).

6.     

Дата складання резюме (вона надає документу чіткості і конкретності, свідчить про його актуальність).

Обсяг інформації доволі не малий і як же правильно його розташувати на аркуші формату А-4 книжного варіанту? Не треба винаходити велосипед, якщо можна скористатися готовим шаблоном!!! Сміливо відкриваємо меню «Файл», знаходимо команду «Створити», далі шукаємо потрібний шаблон та приступаємо до редагування. Деякі версії Word взагалі пропонують користувачам «Майстра резюме». Ось і вся премудрість.

Проте, ще варто попередити: деякі роботодавці просять надати відео-резюме. Як самостійно навчитися робити такий продукт? Для цього є «Академія навичок»
(skillsacademy.com.ua). Реєструйся та проходь  безкоштовний майстер-клас!!!